De reis naar Camila

Donderdag  28 februari 2002.

Om 07.00 uur werd Camila wakker, ze bleef netjes liggen totdat wij zeiden “ wil je eruit Camila“

Het was natuurlijk een beetje vreemd om  wakker te worden in een ander bed met vreemde ouders.

Echter, ze heeft geen traan gelaten en liet alles gelaten over zich heen komen. Het ontbijt beviel haar uitstekend

Ze vindt het fijn om het zelf een lepel naar haar mond te brengen.  Na het eten is ze lekker in bad gegaan “

zeg  maar gewoon een lek teiltje. “ Volgens het ICBF vindt ze warm water het lekkerst. Maar al bibberend zat ze daar in het

water met haar bruine lijfje. Het water vond ze toch iets te koud. Camila er maar snel uit gehaald en morgen gaan we maar

proberen te douchen. Het aankleden ging uitstekend ze weet precies wat ze moet doen.

Hierna heeft ze de gehele ochtend gespeeld met de poppenbuggy, maar ook de bank in de woonkamer is een welkome afwisseling.

Patricia, haar zus en ook Cesar zijn langs geweest om te vragen hoe de nacht is gegaan. Ze stonden er versteld van hoe het was

gegaan en hoe vrolijk ze wel niet was. Na het middagdutje zijn we gaan zwemmen, ook het kleinste zwembroekje was nog te groot.

Het zwemmen vond Camila niet zo leuk. Ze zat gewoon te rillen in haar gele zwemband.

Dit terwijl het toch echt goed zwembadweer is met zo’n 30 graden.

Vrijdag 1 maart 2002

Camila  heeft vannacht knap liggen hoesten. Ondanks dat we haar een hoestdrankje hadden gegeven

Vervolgens hebben we Camila lekker uit bed gehaald. Het is een kind met een echt ochtend humeur!!!

Maar als je haar langzaam  wakker laat worden gaat het prima.

Het ontbijt ging weer lekker, er was voor haar speciaal pap. Maar nee hoor ze heeft er geen hap van op ze moest het echt niet.

Na het eten hebben we haar aangekleed. Vervolgens zijn we een paar keer om de Finca gelopen dit vond Camila erg interessant.

Mamma Shila heeft tijdens dit rondje een eerste aanvaring gehad met deze pittige tante. Ze moest niet veel van haar mamma

hebben op dat moment. Het is ook, een echt pappies kind want ze wilde John direct zien na de strijd met Shila.

We zijn om 10.00 uur richting Pereira gegaan naar de supermarkt. We hebben een knaloranje teil gekocht zodat Camila toch

lekker in het bad kon. En gelijk maar een paar fotorolletjes laten ontwikkelen. Tevens  de foto’s van de overdracht opgehaald.

Dat moment staat gelukkig vast op de foto! Hierna zijn we naar het internetcafé geweest. We hebben in het internetcafé twee

foto’s laten scannen voor de e-mail. De e-mail hadden wij al getikt op de laptop die we hadden meegenomen,

dus de mail was zo verstuurd.Vervolgens terug naar huis. Onderweg was Camila erg onrustig. Omdat het zo warm was +/- 35 graden

hebben we maar een lekkere duik genomen in het zwembad. Na Camila’s middag dutje wederom weer een poging gedaan om haar in

het zwembad te krijgen, dit maal zonder band maar met armvlinders. Het ging in ieder geval beter als gisteren al begon ze na enige

tijd toch weer koude rillingen te krijgen “ een echt koukleumpje dus”

Vervolgens hebben we lekker in de zon gezeten en heeft Camila met de dochter en het zoontje van Selena en Fernando gespeeld.

We hebben met Cesar afgesproken dat we morgen naar de koffie plantage gaan. We zijn erg benieuwd, het moet erg mooi zijn.

Zaterdag 2 maart 2002

Vandaag heet Camila wederom lekker door geslapen tot 07.30 uur. Ze geeft pas aan dat ze het bed uit wil als de deur van de

slaapkamer open is geweest. Wel handig om te weten. Hierna lekker ontbeten. Een ei daar is Camila gek op zeg maar daar lat ze

de rest van het ontbijt voor staan. Ze zat helemaal onder van top tot teen. Na het ontbijt zijn we richting het koffiepark gegaan.

( Parque Nacional del Café.) Onderweg kon Camila niet stil zitten en was erg druk.

Dan zijn die autostoeltjes toch wel erg handig in Nederland. We zijn eerst nog even bij het schooltje langs geweest die  met

behulp van HOGAR gebouwd is. Onderweg hebben we ook een echte Chiva ( bus) gezien met een  live band aan boord.

Echt leuk om te zien hoe die mensen zich hiermee vermaken  het is een echt feest. Het koffiepark was erg mooi,

vooral de bloemen en planten “ die je bij ons ook in de huiskamer kan zien maar dan veel kleiner”

We hebben na een flinke wandeling naar beneden even lekker gegeten.  Hierna zijn we in het treintje geweest echt leuk was dit niet,

want Camila  was super vervelend. Ze is soms moeilijk te volgen en ongecontroleerd.

Echter de draaimolen met de paarden vond ze prachtig. De weg terug was omhoog met een kabelbaan zodat we dat hele stuk niet

hoefden te lopen. Boven, waar een museum over koffie is hebben  we nog wat foto’s gemaakt. Vooral de zak  koffiebonen met

Camila erop, met de tekst: “product off Colombia”  was erg leuk. De weg terug naar de Finca was voor Camila  zwaar,

ze viel dus ook lekker in slaap. Deze dag was voorbij gevlogen met een hoop mooie herinneringen op foto en video.